Vítejte :) | Uživatel: Heslo: Pamatovat: | Zaregistrovat! | Heslo? | cz sk de en
 
Stran: [1]   Dolů
 
Autor Téma: Bydliste a prace ve dvou statech EU  (Přečteno 43723 krát)
Anadina



Karma: 1
Příspěvků: 23



« : Leden 26, 2016, 11:51:13 pm »

Ahoj, nemáte někdo zkušenost, jak je to s daněmi a pojištěním při práci ve dvou zemích EU zároveň? Žiju v Mnichově a pracuji tu na půl úvazku, do budoucna tu plánuji zůstat. K tomu mi teď přibude třetinový úvazek v ČR, kde ještě dálkově studuji. Daně a pojištění ale můžu platit jen v jedné zemi, a to tam, kde mám bydliště. Definice bydliště je ale dost neurčitá. Máte někdo zkušenost, co je lepší, méně byrokraticky náročné atd.

Moc děkuji za rady!
Kateřina
Zaznamenáno
Lenke



Karma: -19
Příspěvků: 909


« Odpověď #1 : Leden 27, 2016, 12:58:38 am »

Pokud jsi tu zaměstnaná na půl úvazku, nejspíše budeš muset danit tady, v Německu, nezávisle na tvém sídlu ( ČR / DE ). Ale nevím to jistě; JiříkE mě doplní.  Mrknutí

Ale kdyby to šlo, nechal bych se v Čechách, protože jednak umíš lépe česky, a jednak jsou tu teď protiuprchlické nálady, takže je na úřadech těžší vyjednávání ( pokud neumíš německy bez přízvuku ).

Úředně méně náročné bych řekl, že to bude v ČR, protože se s nimi snáze dohodneš, co je potřeba dodat nebo co se jak dělá.
Zaznamenáno
Anadina



Karma: 1
Příspěvků: 23



« Odpověď #2 : Leden 27, 2016, 09:42:41 am »

Díky za odpověď, momentálně v Německu samozřejmě daně platím, přičemž "bydliště" mám v ČR a zdravotní se tedy vztahuje na obě země. Ráda bych to tak měla i do budoucna, ale nevím, jestli to jde. Nedovedu si totiž představit - kdybych platila v ČR - že by pojišťovna v Čechách bez mrknutí oka proplácela zákroky a nemocenskou v Německu, kde je to o hodně dražší.